2 Kasım 2010 Salı

MySpace, Facebook karşısında pes etti

Medya devi Rupert Murdoch’un 5 yıl önce büyük umutlarla, yarım milyar dolar ödeyerek satın aldığı MySpace, sosyal medya alanından çekiliyor. MySpace yönetimi, eğlenceye yoğunlaşılacağını açıkladı.

MySpace Başkanı Mike Jones, “Kullanıcılarımız arkadaşlarıyla iletişim kurmaktan çok müzik, film ve oyun gibi medya içeriğine ulaşmak için sitemizi ziyaret ediyorlar” dedi.

Kullanıcılarının bu eğilimine karşılık vereceklerini kaydeden Jones, “Sosyal eğlence platformu denince ilk akla gelen sitelerden olmak istiyoruz“ diye konuştu.

2003 yılının temmuz ayında Tom Anderson tarafından kurulan MySpace'de amatör müzik grupları demolarını paylaşıyor. Ancak amatör müzik grupları MySpace yerine kullanıcı sayısı yarım milyarı aşan Facebook'u tercih ediyor, burada kurulan gruplarla adlarını duyuruyor. MySpace'in kullanıcı sayısı ise aylık 100 milyonu buluyor.
“Facebook'un alternatifi değiliz”  

MySpace Başkanı Jones, “Yeni MySpace Facebook ya da Twitter'in alternatifi değil, bu siteleri tamamlayan bir platformdur” dedi. MySpace yönetimi yeniden yapılanma kapsamında hazırlanan yeni logoyu da bugün tanıttı.

MySpace, Facebook ile işbirliğini bu yılın ağustos ayında somutlaştırmış, kullanıcılarının Facebook hesaplarıyla senkronizasyonunu sağlamıştı. MySpace kullanıcılarının girdiği mesajlar, artık otomatik olarak kullanıcının Facebook hesabına da aktarılıyor.  Apple'ın benzer bir mantıkla geliştirdiği Ping paylaşım platformu da geçen ay duyurulmuştu.

2005 Temmuz'unda Rupert Murdoch'un sahibi olduğu medya devi News Corporation tarafından 580 milyon dolar karşılığında satın alınan MySpace, geçen yıl sıkı bir tasarruf paketi yürürlüğe koymuş, çalışan sayısı üçte bir oranında azaltılarak bine indirilmişti.

DW

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder