3 Kasım 2010 Çarşamba

iPhone En Popüler Akıllı Telefon Ancak...

Silikon Vadisi’ne ev sahipliği yapan ABD şüphesiz bilişim dünyasının anavatanı. Uzak Doğulu üreticilerin de sektöre katkıları tabii ki gözardı edilemez ancak, akıllı telefon ve mobil pazarlarda Silikon Vadisi’nin önderliği tartışılmaz. O nedenle Canalys tarafından ABD’li kullanıcılar baz alınarak yapılan bir araştırmayı sizlerle paylaşıyoruz.

Mobil pazar dediğimiz zaman aklımıza gelen; akıllı telefon, mobil işletim sistemi ve tablet, Google ile Apple’ın liderliklerine ev sahipliği yapıyor. Bu yazımızda ilgileneceğimiz ürünler ise akıllı telefon ve mobil işletim sistemi.

Yukarıda araştırmanın ABD’li kullanıcılar arasında yapıldığını söylemiştim. Ancak ABD’de geçerli olan sonuçlar tüm dünyada da aşağı yukarı geçerli olduğundan, araştırma sonuçlarının global olarak geçerli
olduğunu varsayabiliriz.

Araştırmada en popüler akıllı telefon iPhone olarak belirlendi.

%21,7’lik pazar payıyla en çok kullanılan akıllı telefon ünvanını elinde bulunduran iPhone, Android’in ataklarına mobil işletim sistemi pazarında karşılık veremiyor. Mobil işletim pazarının lideri Android, %43,6’lık pazar payıyla en yakın takipçisi iOS’u neredeyse ikiye katladı.  Pazarın ikincisi iOS ise %26,2 pazar payıyla, %24,2’lik payı olan BlackBerry OS’u geride bıraktı.

Mobil işletim sistemi pazarından konuştuk sıra geldi akıllı telefonlara. Pazarın lideri olan iPhone’un en yakın takipçisi iş dünyasının  starı BlackBerry. BlackBerry’nin Curve 8500 serisi 2010’un en popüler 2. akıllı telefon olarak kaydedildi.

scroll

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder