14 Eylül 2010 Salı

Bilgisayarım, Windows' un hangi sürümünü kullanıyor? [32 bit - 64 bit]


CPU olarak da bilinen bilgisayar işlemcilerin 32 bit ve 64 bit bilgilerin nasıl işlendiğini gösterir. 64 bit sürümünü kullanan Windows İşletim Sistemi' nde rasgele erişim belleği 32 bit sürüme göre daha daha verimli çalışmaktadır.
Bilgisayarda Windows sürümünün 32 bit mi yoksa 64 bit mi olarak çalıştığını anlamak için yapılması gereken işlemlere bakalım.

İşletim Sistemi Windows XP yüklü olanlar :

Başlat' ı tıklayıp daha sonrasında, Bilgisayarım üzerinde sağ tıkla Özellikler' e tıklatın.
  • Sistem altında "x64 Edition" yazısı görünüyorsa, Windows XP İşletim Sistemi' nin 64 bit sürümünü kullanıyor demektir.
  • Sistem altında "x64 Edition" yazısını görünmüyorsa, Windows XP İşletim Sistemi' nin 32 bit sürümünü kullanıyor demektir.

İşletim Sistemi Windows Vista yada Windows 7 yüklü olanlar :

Başlat' ı tıklayıp daha sonrasında, Bilgisayarım üzerinde sağ tıkla Özellikler' e tıklatın.

  • Sistem türünün yanında "64 bit İşletim Sistemi " yazısı varsa; Windows Vista yada Windows 7 İşletim sisteminin 64 bit versiyonunu kullanıyor demektir.
  • Sistem türünün yanında "32 bit İşletim Sistemi " yazısı varsa; Windows Vista yada Windows 7 İşletim sisteminin 32 bit versiyonunu kullanıyor demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder